Not logged in
Front Page / Forum / Help finding your ancestors / mellemnavn

Gitte Ruhnstet Pedersen
22 Jun 2022 - 14:39
Headline

hej 

jeg har et stort problem , med at finde ud af hvor mit mellemnavn Ruhnstet kommer fra, det er kun min far,min faster og hendes børn, jeg og mine børn, mine søskende og deres børn . der er ingen andre der hedder det til mellemnavn.

har nu søgt i gud ved hvor mange år , men kan slet ikke finde noget om det . og dem der lever i min familie ved heller ikke hvor det stammer fra ...håber der er nogen her inde der kan hjælpe 

Gitte Ruhnstet Jensen(født Pedersen)

Britta Hansen
22 Jun 2022 - 16:22:19
Svar: mellemnavn

I kirkebogen er din fars navn stavet med ü eller ii - 'u umlaut' eller 'dobbelt i'.

Vi støder af og til på navne, der er opfundet til lejligheden eller er en tilnærmelse til et sted eller en person, som har betydet noget for familien.

Nogle gange skal vi et led eller mere tilbage for at finde en relation til et sted/en familie, hvor anerne har opholdt sig/arbejdet.

Navnet Runstedt ses i Sverige ...... og Ruhnstedt ligeså.

Gitte Ruhnstet Pedersen
22 Jun 2022 - 16:28:39
Svar: mellemnavn

okay , må prøve igen syntes bare ikke jeg kan finde noget hvor de har været og så de har taget det som mellem navn.

ved det i sverige , men der var ikke held , da hende jeg skrev med , ville hører sin morfar men han nægtede at fortælle om forbindelsen ...

og nogle siger det er tysk , men at søge i det tyske er lidt mere svært

Gitte