Not logged in
Front Page / Forum / The Danesbase / Borgerlig vielse.

Finn Mogensen
6 Apr 2024 - 10:41
Headline

LØST - med tak.

Knud Ernst Haakon Kotzebue *9.1.1906 i Valby blev borgerlig viet i Kbh. Mag. 2.11.1934 med Gerda Edith Stevenius Christiansen *25.6.1909 i Ordrup.

Lysningsjournal 6837 1934.

Opholdssted Kattesundet 16, anm. Njalsgade 6,

Hvordan får jeg vielsen ind i DB hos dem begge?

Mvh. Finn

Bente Pedersen
3 Apr 2024 - 20:38:42
Svar: Borgerlig vielse.

vielsen SKAL være tastet før den kan indsættes i danskerbasen .

Når du har gjort det kan du vende tilbage

hilsen Bente

Finn Mogensen
3 Apr 2024 - 22:29:52

Hvordan og hvor skal jeg taste?

Mvh. Finn

Britta Hansen
3 Apr 2024 - 22:35:53

For god ordens skyld skal nævnes, at en lysning en prøvelse af, om der er hindringer for indgåelse af ægteskab. 

Lysninger - prøvelse af ægteskab - Københavns Stadsarkiv (kbharkiv.dk)

Dokumentation for selve vielsen finder du i Duplikat af ægteskabsbog for Københavns Kommune, Giftefoged

Finn Mogensen
4 Apr 2024 - 09:19:15

Stor tak for vielsesattesten.

Hvor og hvordan skal jeg taste, for at vielsen kan komme ind i Danskerbasen?

Mvh. Finn

Bente Pedersen
4 Apr 2024 - 21:48:45

du skal finde opslaget på DFS og der kan du så taste og dagen efter kan du så tilknytte

https://www.danishfamilysearch.dk/churchbook/sogn2090/churchlisting323942/opslag20530327

vh Bente P

PS er det din egen slægtsforskning eller er det blot til fælles hjælp med danskerbasen ???

Finn Mogensen
4 Apr 2024 - 23:15:47

Hvor finder jeg opslaget på DFS?

Gerda Edith Stevenius Christiansen var min svigerfars første kone.

Det centrale i min slægtsforskning er min og min kones tipoldeforældre. Udover at deres data har givet mig kontakt til allerede eksisterende slægtsbøger, har jeg kunnet brede mig ud til alle sider, men overvejende således at der er en slægtsrelation tilbage til min kone eller mig selv. På den måde har jeg fundet ganske mange nulevende slægtninge, som jeg har kunnet udveksle data med. Jeg synes godt om princippet i Danskerbasen mhp. at bevare mine data overskueligt for eftertiden. Jeg finder det tilstrækkeligt med indeksering af kirkebøgerne, men at fuldtastning af FT giver et bedre overblik. Jeg har forstået, at der foreligger en aftale med Rigsarkivet om fuldtastning af KB. Men stiller RA dette op som en betingelse for samarbejdet? 

Mvh. Finn

Bente Pedersen
6 Apr 2024 - 10:24:50

hvis du gider læse mine svar til dig , vil du kunne se at jeg allerede har givet dig linket til vielsen - du skal bare selv  taste den

.

jeg har desværre ikke kapacitet til at beskæftige mig med din slægtsforskning i så stort omfang , så jeg står af herfra 

VH Bente P

Finn Mogensen
6 Apr 2024 - 10:41:12

Nu gik det endelig op for mig. Hjertelig tak. Du har været til stor hjælp.

Mvh. Finn