Not logged in
Front Page / Forum / Interpretation help / Tydning af skifte - stort arbejde.

Christian Loengaa
21 May 2024 - 09:19
Headline

Hej alle,

jeg håber der er nogen der vil påtage sig dette arbejde.

Nummer 251 skifte her https://arkivalieronline.rigsarkivet.dk/da/billedviser?epid=17176471#193694,32467637 

Jeg prøver at tyde hvad der står og noget af det kan jeg læse men langt fra alt. Er der nogen der er rigtig god til at tyde den skrift og kan skrive hele skiftet til mig ? Det ville være fantastisk og hvis der er noget som i savner til gengøld i form af at lede efter forfædre eller andet så sig endelig til.

Så det jeg søger er egentlig en tydning af hele skiftet.

Med venlig hilsen

Christian

Christian Loengaa
21 May 2024 - 09:34:47
Svar: Tydning af skifte - stort arbejde.

Det her er hvad jeg syntes jeg kan tyde indtil videre.

Anno 1808, den 13 februar mødte .................. Brandt i Hjørring med Jens Christensen af Lendum ......gaard for at falde en lovlig ......... og vurdering? ...... i.......gaarden Nør Röekler i Lendum Sogn efter afdøde Morten Olesen til .... ...... skifte og deling imellem hans efterladte. Enke Kirsten Nielsdatter og ....... antal 4 børn, navnlig er en søn Ole Mortensen 7 år, en ditto Niels Christian 2 år, en datter Karen Marie 12 år, en ditto Mariane 4 År.
... ... da ...... .... Niels Christensen fra ..... og ....... og ... værge Jacob Jensen af Boüel, og ...........Sognefogden Hans Willadsen og Jens Laursen af L.........,