Not logged in
Front Page/Forum/Techincal assistance/Hvordan slettes forkerte tilknytninger i Tidslinien?

Inger Nielsen
9 Dec 2017 - 17:14
Headline

Jeg må have gjort noget forkert, for nu har jeg fået tilkyttet en farmor som både moder og fadder til et barnebarn :-(.

Enkelte steder (men ikke her) har jeg set en skraldespand, så hvordan får jeg de forkerte tilknytninger fjernet i Tidslinjen???

Hilsen Inger

Ida Hansen
9 Dec 2017 - 17:37:03
Svar: Hvordan slettes forkerte tilknytninger i Tidslinien?

Hej Inger.

Lige under årstallet på tidslinien er der en skraldespand.

Inger Nielsen
9 Dec 2017 - 18:34:33
Hej Ida. Tak for oplysningen, men som jeg skrev, så er der desværre IKKE nogen skraldespand ved de forkerte tilknytninger :-), så hvad gør jeg så?

Ida Hansen
9 Dec 2017 - 21:28:01

Jo det er der.

Du skriver, at det er i Tidslinien, der skal fjernes en person, og der er der - som jeg skrev før - en skraldespand lige under årstallet på hver enkelt person.

Er du logget ind??

Ellers må du lave et link til den, det drejer sig om, og så skal jeg prøve om jeg kan fjerne den.

Inger Nielsen
9 Dec 2017 - 22:06:02

Hej igen. Det er på dette link det er gået helt galt. Sara Marie Brink er fejlagtigt tilknyttet Ingrid Marie Sørensen og jeg ikke få dem fjernet. Jeg kan kun se en skraldespand ved en postering 1938, resten har ingen.

https://www.danishfamilysearch.dk/kbid168394

Håber du kan hjælpe.

Ida Hansen
9 Dec 2017 - 22:10:25
For lige at være sikker, skal alle med Sara Marie Sørensens navn fjernes?

Inger Nielsen
9 Dec 2017 - 22:31:34
Ja tak. Men jeg vil gerne vide hvordan du gør, hvis jeg igen får nogen tilknyttet forkert.

Ida Hansen
9 Dec 2017 - 22:40:11

Nu fik jeg lavet noget rigtig kludder, for hele tidslinien forsvandt.

Undskylder mange gange, men jeg ved ikke, hvordan det skete.

Bengt Bolinder
9 Dec 2017 - 22:53:16

Jeg ku' ikke holde fingerne for mig selv. Jeg ville undersøge hvorfor det ikke virker; men det virker fint.

Man skal bare huske, at det er fødslen man knytter de andre begivenheder til.

- Bengt

Inger Nielsen
9 Dec 2017 - 22:54:28

Jeg tror det er rigtigt nu :-) Sara Marie Brink er fjernet fra Ingrid Marie Sørensen, så det ser OK ud.

Tusind, tusind tak for hjælpen. Finder jeg andet, vender jeg tilbage.

Hilsen Inger

Inger Nielsen
9 Dec 2017 - 23:06:42

Hej Bengt. Tak for info om, at man starter med fødslen. Jeg har set videoen, men ikke opfattet, at man ikke kan indsætte andre begivenheder, hvis man ikke har fødslen. 

Jeg har på nogle indsat FT og andre begivenheder, uden at have fødslen, så nu er jeg spændt på at se, om det også skal slettes, men det finder jeg vel først ud af, når fødslen bliver tilgængelig :-(

Bengt Bolinder
9 Dec 2017 - 23:14:54

Ja, man skal være omhyggelig med ikke blande flere personer, for så går det galt.

Man behøver ikke nødvendigvis have fødslen som "roden", men det er bedst. Men "roden" skal være den samme hele vejen igennem en persons tidslinie.

Prøv at se tidslinien for Carl Nielsen. Under den røde linie: Temaer og igen Kendte danskere. Der er lang tidslinie :-)

- Bengt

Inger Nielsen
9 Dec 2017 - 23:21:39
Ja, der er mange begivenheder hos Carl Nielsen. Jeg ser også, at der ikke er nogen skraldespand ved hans fødsel, så jeg har ikke fundet ud af, hvornår der er/skal være en skraldespand og hvornår der ikke skal. Har du måske en forklaring på det?

Bengt Bolinder
9 Dec 2017 - 23:32:32

Der ikke nogen skraldespand ved "roden" altså normalt fødslen.

- Bengt

Inger Nielsen
9 Dec 2017 - 23:47:14
OK, nu forstår jeg det. Tak for hjælpen. Det er altid dejligt at blive klogere :-)